Sarıalan – Çobankaya – Bakacak – Kilise Tepe – Kaplıkaya Yürüyüşü

manzara

Pazar sabahı 7 kişi Teleferik semtinde buluşarak yürüyüş öncesi hazırlıklarımızı yaptık ve Sarıalan – Çobankaya – Bakacak – Kilise Tepe – Kaplıkaya yürüyüşümüzü gerçekleştirmek için Uludağ ‘a gitmek üzere Teleferik istasyonuna gitdik.

Adam başı 20TL ‘lik Teleferik kazığını yedikten sonra teleferiğe bindik ve Sarıalan istasyonunda indik. Güneşli bir havada başlayan yürüyüşümüz de rotamız Sarıalan ‘dan Çobankaya ‘ya oldu. Yaklaşık 1 saatlik bir yürüyüşten sonra vardığımız Çobankaya ‘da mola vermeden Bakacak’a doğru hareket ettik. 25 dakika sonra Bakacak’a vardık.

ekip

Bakacak seyir terasında çay molası verdikten sonra Bakacak’ın sol tarafından Ayı Pınarı ‘na indik. Ayı Pınarı ‘ndan Elvan Kaya ‘ya geçiş yaptık. Elvan Kaya ‘nın üstünde bir kaç fotoğraf çekildikten sonra kayanın sağ altından iniş yapacağımız patikaya girdik. Bakacak ‘tan bakınca çok sarp görünen patika, içine girilince aslında göründüğünden daha keyifliydi. Dik olmayan ve çok güzel Bursa manzarasına sahip patika yol da yaklaşık bir buçuk saat ve toplamda yaklaşık 10km yürüdükten sonra yemek molamız için Yaylacık ‘ta çeşme başında durmaya karar verdik. Çeşme başına geldiğimizde çeşmenin suyunun ip gibi aktığını görünce şaşırdık. Çay demlemek için buradaki suyu kullanmayı düşünüyorduk ama su akmaması sürpriz oldu. Bizde çantalarımızda ki yedek suları birleştirerek çayımızı demledik.

Yemekten sonra mola yerimizin yakınındaki Kilise Tepe ‘ye çıktık. Buraya Kilise Tepe denmesinin nedeni tepe üzerinde  kilise varmış ve zamanla kilise yıkılmış. Kilise kalıntılarının çoğu toprak altında kalmış ama kilisenin bulunduğu tepenin manzarası harika.

Kilise Tepe ‘den Kaplıkaya ‘ya gitmek için geldiğimiz yola geri dönmek yerine tepenin kuzey yamacından inmeye karar verdik. Tepeden yaklaşık 200 metre aşağıda bir kilise kalıntısı daha gördük. Bu kalıntının hemen alt tarafında muhtemelen hayvanların kullandığı bir patikaya girdik. Patikanın hemen girişinde de patikanın sahibi ayının işaretini de gördük. Patikada kısa bir inişten sonra orman içindeki bir araç yoluna indik.

Araç yolundan aşağıya inmek yerine yolun sonunu görmek için yol üzerinde gitmeye karar verdik. Bir süre sonra yol dağ içine büyük bir kestanelik alana girdi. Kestanelik ten geçtikten sonra yol bitti, bizde bitiş noktasında bulunan bir patika yola giriş yaptık. Patika yola girdiğimizde karşımıza çıkan manzara güzeldi. Bakacak, Kaynana Çukuru, Teleferik Hattı, Saçak Pınar, Gür Pınar Şelalesi ve Zeyniler Köyü olduğu gibi karşımızdaydı.

Patikadan yaklaşık 1 saatlik bir iniş sonrasında Kaplıkaya deresine indik.  Dere kenarındaki yolu takip ederek Kaplıkaya semtinde yürüyüşümüzü bitirdik.

7 kişilik ekip ile sabah 9.30’da Sarıalan ‘dan başladığımız  16 kilometrelik yürüyüşümüz 7 saatin sonunda kazasız bir şekilde Kaplıkaya ‘da sona erdi. Güzel ve manzaralı bir rotada keyifli bir yürüyüş gerçekleştirdik.

Yürüyüş rotası:

Yürüyüşümüz den fotoğraflara BURADAN ulaşabilirsiniz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...