Soğukpınar, Aras Şelalesi, Oteller ve Sarıalan Uludağ Gezisi

Rota

24 Mayıs pazar günü Uludağ’ın arka yüzündeki Soğukpınar köyünden başlayıp ön yüzündeki Sarıalan Teleferik istasyonunda biten zor ama bir o kadar keyifli bir yürüyüş gerçekleştirdik.

Ketenlik'ten Uludağ

Yürüyüşümüz Pazar sabahı 8.30’da ekibimizin buluşup Soğukpınar köyüne hareket etmesi ile başladı. Yaklaşık 45 dakikalık yolculuktan sonra saat 9.15’de Soğukpınar köyüne ulaştık, köyün üst tarafında araçtan inerek saat 9.30’da yaklaşık 5km ilerideki Ketenlik Yaylasına doğru yürüyüşe geçtik. Takribi 2 saatlik bir yürüyüşten sonra Ketenlik Yaylasının alt tarafında ilk molamızı verdik. 15 dakikalık moladan sonra zorlu bir tırmanışa geçerek Aras Şelalesi yoluna girdik. Dik yokuşa sahip yolda 1 saatlik yürüyüşten sonra ormanın bitimindeki Aras Şelalesi ‘nin dere yatağına ulaştık ve burada yemek molası verdik. Güğümde kaynattığımız çayları ve yanımızda getirdiğimiz yiyecekleri yedikten sonra saat 13.30’da Aras Şelalesi’nin yanına giderek güzel fotoğraflar çektik. Aras Şelalesi normalde zeminden yaklaşık 8 metre yükseklikte ancak kışın Uludağ’daki çığların dere yatağına biriktirdiği karlar sayesinde şelalenin üst kısmına kadar çıkabildik. Bunun için en uygun zaman Mayıs ayı oluyor, Mayıs ayından sonra karlar eridiği için şelalenin altında kalınıyor.

Aras Şelalesi Güğümde çay

Saat 14.00’de şelalenin sol tarafındaki kayalıktan zorlu bir tırmanışa başladık ve 1 saatlik tırmanıştan sonra Uludağ Küçük Zirve’nin alt tarafındaki ormanlık alanın bitimine ulaştık. Burada kısa bir dinlenmeden sonra Oteller Bölgesine doğru dağın sol tarafında yatay bir yürüyüşe geçtik.

Yarım saatlik bir yürüyüş ile oteller bölgesinin üst tarafındaki Kuşaklı Kaya tepesine ulaştık. Burada kara döktüğümüz pekmezi afiyetle yiyip enerji topladıktan sonra Oteller bölgesine doğru iniş yürüyüşümüze başladık ve saat 17.00’de oteller bölgesine ulaştık.

Karsambaç

Oteller bölgesinde kısa bir dinlenmeden sonra ODTÜ Dinlenme Tesislerinin hemen karşısındaki patikadan Sarıalan Teleferik istasyonuna ulaşmak için yürüyüşe başladık. İlk olarak Uludağ Tarzanı – Tarzan Mustafa ‘nın yaşadığı alana ulaştık burada orman içindeki işaretleri izleyerek teleferik hattının altında kalan patika yola girdik. Bir buçuk saatlik bir yürüyüş ile Sarıalan’a ulaştık ve sabah 9.30’da Uludağ’ın arka yüzündeki Soğukpınar köyünde başlayan yürüyüşümüz saat 19.00’da Uludağ’ın ön yüzündeki Sarıalan Teleferik İstasyonu ‘nda son buldu.

Rota hakkında bilgi ve harita üzerinde görseli için buraya bakabilirsiniz.

Gezi fotoğrafları için buraya bakabilirsiniz.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...