Zeyniler – Çatlakkaya – Sarıalan – Tonoz Yayla – Kadıyayla – Çukuryayla – Teferrüç Gezisi

Gezinti

14 Haziran Pazar sabahı Uludağ ‘ın doğusundan tırmanıp batısından iniş yapmak için 10 kişi Teleferik semtinde buluştuk ve tırmanış için saat 8.00 ‘de Zeyniler Köyü’ne doğru hareket ettik. Kısa bir araba yolcuğundan sonra Zeyniler ‘e ulaştık ve burada köyün hemen üst tarafında bulunan eski su yoluna doğru yürüyüşümüze başladık.

Su yolundaki kanallar ile eskiden Bursa’nın içme suyu Gürpınar ‘dan borular ile şehire getirilirmiş ancak şu an su yolu aktif değil. Gürpınar’dan başlayan bu hat Teferrüç ‘ün üst kısımlarında kayboluyor. Biz de Zeyniler Köyü’nden bu yolu giriş yaparak yaklaşık yarım saatlik bir yürüyüş ile Gürpınar’a geldik. Burada kısa bir mola verdikten sonra Çatlakkaya üzerinden Sarıalan ‘a doğru 4 saatlik zorlu yürüyüşümüze başladık.

Ekip

Gürpınar – Çatlakkaya arasında eski bir araç yolu mevcut, bu yol daha yukarıda Sarıalan’a kadar çıkıyor. Bizde bu yol üzerinden 4 saat sonra Sarıalan’a ulaştık. Yol bir aracın gidebileceği genişlikte, bakımsızlıktan ve doğal nedenlerden ötürü yeryer kapanmış ama yürüyüş için ideal. Bu yolu görünce bence  Orman Müdürlüğü bir an önce yolu onarmalı ve ileri de oluşabilecek yangın durumlarında acil müdahalelerde kullanmalı. Tabi bir de işin insanı tarafı var. İnsanı taraf ne derseniz? Şu an sadece doğa yürüyüşü yapanların kullandığı yol bu rotayı kullananlar tarafından fazlaca kirletilmiş, tabi yol araçların kullanabileceği bir hal alırsa bizim temiz milletimiz tarafından oluşabilecek pisliği siz düşünün.

Sarıalan ‘a ulaştığımızda yolda da bizi bir ayının taze izleri karşıladı. Muhtelemelen bizden kısa bir süre önce aynı güzergahta yürümüştü, kendisi ile karşılaşmadık ama oradaki varlığını bilmek biraz ürkütücüydü. Biz de Sarıalan’da insanların biraz daha fazlaca olduğu çayıra doğru gittik ve burada ana molamızı verdik, yorucu tırmanıştan sonra iyice acıkan karınlarımızı burada doyurduk. Bir buçuk saatlik dinlenmeden sonra iniş yolculuğumuza başlamak için Sarıalan teleferik istasyonunun yanındaki kamp alanına gittik.

Ayı

Sarıalan’da ki çadır kamp alanında başlayan patika ile Tonoz Yayla ‘ya doğru inişe geçtik. İndiğimiz patika da normalde ağaç dalları ve yapraklar olurdu ancak bugün yolun temiz olması dikkatimizi çekti. Bu temizliğin nasıl olduğunu kendi içimizde konuşurken biraz aşağıda yemek yiyen bisikletçi gençleri gördük, aslında yolu da onlar yanlarında getirdikleri kazma ve fırçalar ile temizlemişler. Çünkü gençler bizim yürüyerek indiğimiz parkurdan bisikletleri ile iniyorlardı, haliyle ağaç dalları bisikletlerine zarar veriyordu. Onlara yaptıkları iş için kolaylıklar dileyip Tonoz Yayla’ya doğru yürüyüşümüze devam ettik.

Tonoz Yayla’da birkaç fotoğraf çektiktan sonra, Teleferik hattına doğru geçiş yaparak yeni yapılan teleferik hattının hemen altından Kadıyayla’ya doğru yürüyüşe devam ettik. Sarıalan’dan 50 dakikalık bir yürüyüşle Tonoz üzerinden Kadıyayla’ya ulaştık, burada dinlendikten sonra Kadıyayla’nın sol kısmında yeni açılan araç yolundan Çukuryayla ‘ya doğru işine geçtik. Yaklaşık 1 saatlik bir yürüyüşten sonra sabah saat 8.00 ‘de başladığımız yaklaşık 16 kilometrelik yürüyüşümüz saat 17.00 ‘de Teferrüç ‘te sona erdi.

Kadıyayla
Gezintimizin rota detaylarına BURADAN ulaşabilirsiniz.

Gezide çektiğim fotoğraflara BURADAN ulaşabilirsiniz.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...